Felanmälan och akutnummer

Enklast gör du din felanmmälan på Mina Sidor, som du kan göra dygnet runt och där följa ditt ärende. Du kan även ringa ditt enhetskontor som du hittar under fliken Kontakt och välj sedan vilken ort du bor på.

När vi fått in en felanmälan kommer vi att återkoppla inom 2 arbetsdagar om inte ärendet anses akut. Akuta ärenden behandlas först. Hur lång tid det tar innan ditt fel blir åtgärdat beror på hur omfattande felet är. Ibland behöver vi beställa hem reservdelar från leverantörer innan felet kan åtgärdas.

 

Akuta ärende efter kontorstid

Efter kontorstid kan du vid akuta ärenden som inte kan vänta till nästa vardag kontakta Brinovas fastighetsjour. Du hittar journumret under Kontakter och välj sedan vilken ort du bor på.

Vid jourutryckning som föranletts av fel du själv förorsakat och vid problem som inte kan bedömas som akut kan du själv bli betalningsskyldig för utryckningskostnaden. Utryckning vid en konstaterad störning debiteras den störande hyresgästen.

 

Låst dig ute?

Ring fastighetsjouren som du hittar under Kontakter på den ort du bor på. Kostnad för att få öppnat debiteras hyresgästen. Tänk på att legitimation och ditt hyresavtal måste kunna visas upp.

 

TV

Du kan enklast göra din felanmälan via Mina Sidor eller ringa ditt lokala enhetskontor. Du hittar det under Kontakter och välj sedan vilken ort du bor på.

 

Bredband/Internet/Telefoni

Vid fel på ditt bredband/Internet så ska du alltid felanmäla direkt till din bredbandsleverantör, oavsett om du har ditt bredband via stadsnätet, ADSL eller kabelnätet.

Om du själv skadat bredbandsuttaget så kommer du som hyresgäst att bli ersättningsskyldig för uttag som blivit fysiskt skadat